loading
طراحی لوگو

طراحی لوگو شما با بهترین و به روز ترین متدهای دنیا . طراحی لوگو ماندگار . طراحی لوگو حرفه ای . طراحی لوگو خاص . طراحی لوگو مونوگرام . طراحی لوگو تایپ طراحی لوگو انتزاعی


برای راه اندازی و شروع یک کسب و کار، در بسیاری از موارد ما در جستجوی توانایی یک برند در ترغیب کردن افرادیم. ما به دنبال تاثیر عمده ایم نه تاثیرات ظریف تر و کوچک تر.

در دنیای امروز، با توجه به گستردگی ها و تبلیغات پیچیده و پیشرفت علم بصری عموم، مخاطبین ما مایل هستند که در کمترین زمان بهترین و اثربخش ترین تبلیغات را مشاهده کنند.
پس در قدم اول برای برای شروع یک بیزینس نیاز به لوگو احساس می شود زیرا لوگو قدرت این را دارد که به برند شما اسم و رسم ببخشد.
انتخاب درست از سبک های لوگو قطعه پایانی برای برند محسوب می شود زیرا لوگو و بخشیدن هویت بصری به برند نمی تواند هر روز دستخوش تغییرات شود و عمر مفید آن باید بالغ بر ده سال باشد. به همین ترتیب در آغاز فعالیت باید مرتبط ترین سبک را با فعالیتمان انتخاب کنیم.
به طور کلی سبک های طراحی لوگو در 7 دسته قرار می گیرند که در ادامه به به توضیح هر کدام و نقاط ضعف و قدرت آن می پردازیم.

نمادها

1- طراحی نشان و آرم که از قدیمی ترین انواع طراحی لوگو هستند.
که در این خصوص به یاد مهر ، نشان ، تمبر ، لوگوهای مدارس یا سازمان های دولتی می افتیم
نماد یک نوع لوگو است که شامل متن ، نماد یا تصاویر است که می تواند داخل یک شکل هندسی هم باشد. اغلب از نظر جزئیات غنی تر از انواع دیگر لوگوها هستند که جلوه ای رسمی به نام تجاری شما می دهند.
در صورتی که یک نماد خوب طراحی کردید مطمئنا آنرا به یاد ماندنی خواهید کرد که در گذر زمان شانس یافتن نام تجاری دیگر با لوگوی شما بسیار کم خواهد بود.
نشان ها حرفه ای هستند و میتوانند احساس قدرت و ماندگاری بیشتری به برند شما دهند.
در این سبک به علت وجود جزئیات باید در سایزهای مختلف، لوگو وضوح خود را از دست ندهد و تناسبات آن در طراحی رعایت شده باشد.

لوگو تصویری

لوگوهای  تصویری

نشان تجاری برند شما باید به صورت نمادین، گویای فعالیت برند باشد
به همین دلیل است که اگر به این نوع طراحی لوگو تمایل دارید ، باید نماینده برند باشد و حاوی عناصری باشد که باعث می شود مخاطبان شما بتوانند آن را با نام تجاری شما مرتبط سازند.
اگر کسب و کار خود را به تازگی آغاز کرده اید و می خواهید از این نوع لوگو استفاده کنید ، همچنان می توانید به دنبال علامت تجاری باشید. فقط به خاطر داشته باشید که برای مدتی باید از کلمات مرتبط با نماد استفاده کنید تا مردم با محصولات یا خدمات شما آشنا شوند
جایی که کلمات قادر به انتقال کامل معنا نباشند استفاده از این لوگو پیشنهاد می شود.
اگر احساس این را دارید که نمادی که برای شما طراحی شده است نمیتواند با مخاطب به سادگی ارتباط برقرار کند شما به یک لوگوی مشخص تر دارید تا یک نماد تصویری که این مسئله را هم بعدها که شناخته تر شدید میتوانید یک تصویر را با آن منطبق کنید.

لوگو تایپ

لوگو تایپ

3- تعریف لوگو تایپ ساده است. آنها کاملاً از نام شرکت تشکیل شده اند. در این سبک شما نماد، تصویر را نخواهید یافت زیرا ویژگی اصلی طراحی لوگو تایپوگرافی است ، بهترین انتخاب این است که یک فونت اختصاصی برای خود داشته باشید.
با این کار شما فونت منحصر بفرد خود را خواهید داشت که سبک فونت طراحی شده و رنگ فونت ها کل هویت نام تجاری شما را ایجاد می کند.
نکته حائز اهمیت در طراحی این سبک لوگو این است که به مردم کمک می کنید در کمترین زمان بین لوگو نام تجاری ارتباط برقرار کنند. اما اگر شما یک نام تجاری طولانی دارید لوگوتایپ انتخاب درستی نمی تواند برای شما باشد
اگر فونت اختصاصی خود را دارید ، می توانید آن را با عناصر دیگر ترکیب کرده و لوگوی ترکیبی را ایجاد کنید.

لوگو مونوگرام

مونوگرام

روش دیگر مخفف کردن نام برند ( مونوگرام ) استفاده از حروف اول هر کلمه است که با این روش می توانید یک لوگو برای خود تهیه کنید.
در این سبک باید یک فونت چشم نواز و منحصر به فرد ارائه دهید زیرا در طراحی لوگو به سبک مونوگرام تنها از چند حرف استفاده می شود.اگر نام تجاری شما چندین کلمه دارد ، این نوع لوگو برای شما مناسب است ، به خصوص اگر نمی خواهید فقط از یک نماد بصری استفاده کنید اما اگر یک شرکت نوپا هستید ممکن است مخاطب نتواند با لوگوی شما ارتباط برقرار کند و آن ها را ناخواسته گیج کنید

لوگو مونوگرام

انتزاعی

لوگوی انتزاعی که از یک تصویر بدون هیچ حرفی ساخته شده است. این یک تجسم بصری از احساسی است که می خواهید نام تجاری شما برانگیزد.
استفاده از این سبک می تواند در آغاز فعالیت دشوار باشد ، زیرا همه نمی توانند لوگوی شما را به یک شکل تفسیر و نقد نمی کنند و این شما را اهدافتان دور کند اما نقطه قوت آن این است که شما از تمامی برندها متمایز خواهید شد و اگر موفق به شناختن برند خود شوید می توانید احساس خاصی را ایجاد کنید که در دراز مدت به همراه مخاطبین باشد می تواند کمک بسزایی به شما در تبلیغات کند.

لوگو انتزاعی

لوگوی ماسکات

نقاشی از شخص یا موجودی غیر انسانی است که شکل انسانی یا ویژگی های انسانی را دریافت کرده است.
این نوع لوگو احساس صمیمیت و مثبتی نسبت به مخاطبان شما ایجاد می کند. بسته به پیامی که می خواهید منتقل کنید این سبک میتواند بین مخاطبین شما یک احساس دوستانه و سرگرم کننده ایجاد کند و نمیتواند یک لوگوی رسمی باشد.

لوگو ماسکات

آرم های طلسم و آرم های ترکیبی

این یکی ترکیبی از انواع مختلف طراحی لوگو است
حروف را در کنار نمادها ، فرم های انتزاعی قرار دهید و ترکیب بین آنها شما را سریعتر به سر منزل مقصود می رساند
فقط باید به پیامی که می خواهید از طریق لوگوی خود ارسال کنید توجه کنید و به خاطر داشته باشید که این بخشی از هویت نام تجاری شما خواهد بود.
نکته جالب در مورد این نوع لوگو این است که وقتی مردم درباره شما آگاهی یافتند ، راحت تر می توانید روی لوگو انعطاف پذیر باشید و از آن به روش های مختلف استفاده کنید. در برخی موارد ، می توانید فقط از متن استفاده کنید. در دیگر موارد ، فقط تصویر. اگر می خواهید لوگوی آینده شما با تغییرات سازگار باشد ، این گزینه عالی است.

در این مقاله به انواع لوگو پرداختیم و با آنها آشنا شدید .
ممنون از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *