loading

عنوان مهم ترین عامل نوشته ی تبلبغاتی است. آلبرت لاسکر پدر تبلیغات مدرن گفت : عنوان، 90 درصد تاثیر یک آگهی محسوب می شود. بیشتر آگهی ها دارای عنوانی هستند و معمولا در راس آگهی روزنامه ها و مجله ها و هفته نامه ها دیده می شوند. در بیلبوردها عنوان با تصاویر ادغام می شود و آن را تقویت می کند.

نگارش عنوان یک علم است. عنوان شما یا باعث موفقیت می شود یا شکست. تعداد واژه ها، تعداد سطرهایی که عنوان در آن به چاپ رسیده، اندازه حروف و بازی با کلمات است که به عنوان ما پر و بال می دهد. عنوانی موفق است که بتواند توجه مشتری احتمالی را جلب کند و در او علاقه بر انگیزد و در نهایت او را وادار به خرید کند.

در این قسمت به عناوینی اشاره میکنیم که به نتایج بهتری منتهی می شوند :

1- عنوانی که قول بهره ای را به مشتری می دهد.

تبلیغات موثر بر اساس وعده ای ضمنی و جایگاهی روشن قرار می گیرد. ساموئل جانسون می گوید : وعده، یک وعده ی بزرگ، روح تبلبغات است. کالوین کلین عطر نمی فروشد وسوسه می فروشد. همواره باید از مضامین مثبت استفاده کرد و هرگز به خواننده این احساس را ندهیم که اشتباه می کند. موسسه استارچ اظهار داشته است که آگهی هایی با عناوین مثبت موثرتر از حالت معکوس آن بوده و 50 درصد از مخاطبان به آن توجه کرده اند.

 

2- عنوان هایی که توصیه های عملی را رائه می کنند.

چنین عنوان هایی به نتایج عالی دست می یابند. مردم شیفته ی تبلیغاتی هستند که به آنان انجام کاری را آموزش می دهند. برای مثال :

چگونه ثروتمند شوید!

چگونه عاشق شوید!

چگون در زندگی موفق شوید!

چگونه وزنتان را کاهش دهید!

چگونه سرمایه مان را افزایش دهیم!

مردم خواندن پیام هایی که حاوی اطلاعات مفید هستند را ترجیح می دهند. دیوید الیگوی گفت که پیام های عملی معمولا 70 درصد بیش از آگهی هایی که فاقد آن ها هستند، خواننده دارند.

 

3- عنوان هایی که چیز تازه اب را اعلام می کنند و حرف تازه ای دارند.

این گونه عنوان ها بیسار موثرترند. مردم جذب آناه شده و معمولا به هر پدیده غیر معمول علاقه مندند. مردم همیشه با پدیده های تازه احساس سرزندگی می کنند و این تاثیری فوری و وسوسه کننده دارد. هر ساله بازاریابان بیش از 10/000 نوع غذای جدید و اقلام غیر خوراکی با هزینه 15 تا 20 میلیون دلار معرفی می کنند. جای تعجب نیست که کاترین نیوتن رئیس روابط عمومی جنرال میلز گفته است : ما همواره به دنبال محصولات تازه و ترکیبات تازه و جدید هستیم.

 

4- عنوان هایی که مشتریان احتمالی را وادار به خرید می کند.

اینگونه عناوین از نتایجی بالاتر از متوسط کسب میکنند.همچنین ثابت شده است که تبلیغاتی که گروه خاصی را هدف قرار می دهد، بیشتر از آن هایی است که عمده ی مردم را در نظر می گیرند. به همین دلیل است که کمپانی های معتبر دنیا ترجیح می دهند که پیام خود را به گروه محدودی از بازار اختصاص دهند.

 

5- عناوینی که گواه مصرف کننده را شامل می شوند.

چنین عناوینی معمولا نتیجه ی بهتری از متوسط دارند. مطمئن شوید که در دو طرف گواهی شاهد، علامت نقل قول بگذارید و از زبان محاوره ای استفاده کنید.

 

6- عناوینی که تخفیف را اعلام می کنند.

یکی از بهترین روش هایی که مصرف کننده را به خود جذب می کند همین است کسانی که همواره می خواهند صرفه جویی کنند. قیمت همیشه کلیدی به بازار خوب است.

 

7- عناوینی که کنجکاوی را بر می انگیزد.

پرسش ها و جملات نا تمام معمولا بسیار موثرند. باید مضمونی را انتقال دهید یا خواننده را برای وعده ای آماده کنید، مثل یک جایزه، یا چیزی تازه. مخاطب باید رابطه ای میان عنوان و نوشته ایجاد کند. اگر این رابطه ایجاد نشود محکوم به شکست اید.

8- عناوینی که اصطلاحات محبوب را بکار می گیرند.

معمولا متخصصان توصیه که از نثر پیچیده و واژه هایی با مفاهیم دوگانه بر حذر باشید. وقتی از جیمز کلاول، نویسنده ی معروف رمز موفقیتش را پرسیدند، گفت : قرار دادن عمل پیش از بازی کلمات. دلیل خوبی وجود دارد که باور کنیم معمولا این قانون موثر است، اما کمپانی رولن نشان داده است که بازی با کلمه ها موثر واقع می شوند.

کلماتی که کنجکاوی برانگیزند.

کلماتی با مفهوم ضمنی عشق.

کلماتی که میل بهحفاظت و حمایت را برمی انگیزند.

کلماتی که میل به حفاظت و حمایت دارند.

کلمتاتی که در لحظه کلیدی زندگی نفوذ می کنند.

کلماتی که پاسخگوی خواسته ای هستند.

کلماتی که میل به برتری را برمی انگیزند.

عکاسی

آگهیبازارخوببیلبوردتبلیغات_مدرندیویدالیگویعنوانعنوان_چشمگیرمحصولات_تازهمشتریانهفتهنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *