خلاقیت ریشه وجودی در شما
2021-07-22تاریخچه برند فیروز
2021-08-24تیری هرمس در کجا متولد شد ؟
تیری هرمس در کرفلد آلمان از پدری فرانسوی و مادری آلمانی متولد شد. خانواده در سال 1828 به فرانسه نقل مکان کردند. در سال 1837 ، هرمس برای اولین بار یک کارگاه مهار در پاریس تأسیس کرد که به خدمت به اشراف اروپایی اختصاص داشت. او مهارها و مهارهای با کیفیت بالا را برای تجارت کالسکه ایجاد کرد ، چندین جایزه از جمله جایزه اول در کلاس خود در سال 1855 و دوباره در سال 1867 در نمایشگاههای Universelles پاریس را کسب کرد.
هرمس یک زین ساز اسب یعنی چی ؟؟
پسر هرمس ، چارلز امیل ،مدیریت را در سال 1880 از پدرش بر عهده گرفت و مغازه را به خیابان 24 خیابان فابورگ سن آنوره منتقل کرد. چارلز امیل با کمک پسرانش آدولف و امیل موریس زین دوزی را معرفی کرد و فروش محصولات خود را به صورت خرده فروشی آغاز کرد. این شرکت به نخبگان اروپا ، شمال آفریقا ، روسیه ، آسیا و قاره آمریکا رسید. در سال 1900 ، این شرکت کیف Haut a Courroies را ارائه داد که مخصوص سواران بود تا زین های خود را با خود حمل کنند.
بازنشستگی چارلز امیل هرمس و شروع ماجرا
پس از بازنشستگی چارلزامیل هرمس ، پسران آدولف و امیل موریس رهبری تجارت را بر عهده گرفتند و نام شرکت را Hermès Frères گذاشتند. اندکی بعد ، امیل موریس شروع به تزیین تزار روسیه با زین کرد. تا سال 1914 ، بیش از 80 صنعتگر زین مشغول به کار شدند. به طرز شگفت انگیزی ، امیل موریس از حقوق منحصر به فرد استفاده از زیپ برای کالاهای چرمی و لباس برخوردار شد و اولین کسی بود که این دستگاه را در فرانسه معرفی کرد.
خلاقیت در ایجاد محصول و جرقه ایجاد برند
در سال 1918 ، هرمس اولین کت چرم گلف با زیپ را که برای ادوارد ، شاهزاده ولز ساخته شده بود ، معرفی کرد. به دلیل خاص بودن آن ، زیپ در فرانسه به عنوان فرمتور هرمس (بست هرمس) شناخته شد.
اختلاف بین شرکا
در طول دهه 1920 ، هنگامی که او تنها رئیس شرکت بود ، امیل موریس لوازم جانبی و مجموعه های پوشاک را اضافه کرد. او همچنین سه داماد خود (رابرت دوما ، ژان رنه گوئراند و فرانسیس پوچ) را به عنوان شریک تجاری مرتب کرد. در سال 1922 ، اولین کیف های چرمی پس از شکایت همسر امیل-موریس از اینکه نمی تواند آن را به دلخواه خود پیدا کند ، معرفی شد. امیل موریس مجموعه کیف های دستی را خودش ایجاد کرد.
تبلیغات هرمس فریرس
در سال 1924 ، هرمس در ایالات متحده حضور پیدا کرد و دو مغازه در خارج از پاریس افتتاح کرد. در سال 1929 ، اولین مجموعه پوشاک زنانه در پاریس پیش نمایش شد.در طول دهه 1930 ، هرمس برخی از شناخته شده ترین کالاهای اصلی خوn مانند چرم Sac à dépêches را در سال 1935 (که بعدها به نام “کیسه کلی” به نام گریس کلی تغییر نام داد) و Hermès carrés (روسری های مربعی) در سال 1937 معرفی کرد.
سبک سازی با ایجاد فرهنگ
روسری ها در فرهنگ فرانسه ادغام شدند. در سال 1938 ، دستبند “Chaîne d’ancre” و کاپشن و لباس سوار به مجموعه کلاسیک پیوست. در این مرحله ، طراحان شرکت شروع به الهام از نقاشی ها ، کتاب ها و آثار هنری کردند. دهه 1930 همچنین شاهد ورود هرمس به بازار ایالات متحده با عرضه محصولات در یک فروشگاه بزرگ Neiman Marcus در نیویورک بود. اما بعداً عقب نشینی کرد.در سال 1949 همزمان با عرضه کراوات ابریشمی هرمس ، اولین عطر با نام “Eau d’Hermès” تولید شد.
ساعت هرمس
از اواسط دهه 1930 ، هرمس ساعت ساز سوئیسی Universal Genève را به عنوان اولین و منحصر به فرد طراح ساعت در این برند به کار گرفت و خطی از کرونوگراف های مچ دست مردان
(تولید شده از طلای 18K یا فولاد ضد زنگ) و ساعت های زنانه Art Déco کاف با طلای 18عیار تولید کرد. ، فولاد یا پلاتین. هر دو مدل دارای شماره گیرهایی بودند که با نام “Hermès” یا “Hermès Universal Genève” و حرکات ساعت با “Universal Genève S.A.” امضا شدند. مشارکت هرمس جهانی تا دهه 1950 ادامه داشت.
روبرت دوماس هرمس
روبرت دوماس هرمس (1898-1978) ، که پس از مرگ امیل-موریس در سال 1951 جانشین او شد ، با برادر شوهرش ژان رنه گوئراند همکاری نزدیک داشت.
دوما اولین مردی بود که مستقیماً از هرمس پر سرپرستی شرکت را برعهده نگرفت زیرا ارتباط او با خانواده فقط از طریق ازدواج بود. بنابراین ، او نام هرمس را به نام خود ، دوما-هرمس وارد کرد.
Duc carriage with horse و جعبه های کاغذی
این شرکت همچنین لوگوی Duc carriage with horse و جعبه های کاغذی نارنجی رنگ امضا را در اوایل دهه 1950 به دست آورد.دوما کیف های اصلی ، جواهرات و لوازم جانبی را معرفی کرد و به ویژه در زمینه طراحی با روسری های ابریشمی علاقه مند بود. در اواسط قرن بیستم ، تولید روسری کاهش یافت. World Tempus ، یک پورتال اینترنتی که به ساعت سازی اختصاص دارد ، می گوید: “با عصای جادویی آنی بومل زنده شد ، ویترین های فروشگاه در [rue du] Faubourg Saint-Honoré به تئاتر افسونگری تبدیل شد و [فروشگاه را به عنوان ] یک محل ملاقات پاریس برای مشاهیر بین المللی. در سال 1956 ، مجله لایف عکسی از گریس کلی ، که شاهزاده جدید موناکو شده بود ، با کیف” Sac é dépêches به نمایش گذاشت. ادعا می شود که او آن را جلوی خودش نگه داشته تا حاملگی خود را پنهان کند. بنابراین ، وقتی مردم آن را کیف کلی نامیدند ، نامی که بعداً توسط هرمس پذیرفته شد ، بسیار محبوب شد.
عطر
تجارت عطر در سال 1961 ، همزمان با معرفی رایحه Calèche ، که بر اساس کالسکه اسب چهارچرخ دار با نام هولد ، که از قرن 18 شناخته شده بود ، نامگذاری شد و همچنین نشان تجاری این شرکت از 1950 است. (در سال 2004 ، ژان کلود النا عطرساز داخلی شد و چندین رایحه موفق ، از جمله خط عطرهای هرمس را ایجاد کرد.
کاهش و تجدید نظر
فروشگاه هرمس در خیابان جورج پنجم در منطقه 8 پاریس ، فرانسه.
علیرغم موفقیت آشکار این شرکت در دهه 1970 ، که توسط چندین فروشگاه در سراسر جهان تاسیس شد ، هرمس نسبت به رقبای خود شروع به کاهش کرد. برخي از ناظران صنعت اين افت را به پافشاري هرمس بر استفاده انحصاري از مواد طبيعي براي محصولات آن نسبت دادند ، برخلاف ساير شركت هايي كه از مواد جديد و مصنوعي استفاده مي كردند. در طول یک دوره دو هفته ای سفارشات ، اتاق کار هرمس ساکت بود. موفقیت مجدد عطرهای هرمس در بازار احتمالاً به دلیل تغییر فزاینده غیر منتظره مردم از مواد مصنوعی به مواد طبیعی بود. این به احتمال زیاد به بازسازی Hermès به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت عطر کمک کرد.
رئیس جدید هرمس ها یکی پس از دیگری
ژان لوئیس دوما ، پسر روبرت دوماس هرمس ، در سال 1978 رئیس شد و تمرکز خود را بر روی محصولات ابریشمی و چرمی و آماده پوشیدن گذاشت و گروههای جدیدی از محصولات را به محصولات ساخته شده با تکنیک های سنتی خود اضافه کرد. برخلاف پدرش ، ژان لوئیس از نظر مادری با خانواده هرمس خویشاوند بود. او با سفر زیاد و ازدواج با رنا گرگوریادس ، وارد برنامه آموزش خریدار در فروشگاه بلومینگ دیلز ، فروشگاه بزرگ نیویورک شد. با پیوستن به این شرکت خانوادگی در سال 1964 ، او نقش مهمی در برطرف کردن افت آن داشت.
اریک برگر و برنارد سانز
دوما طراحان اریک برگر و برنارد سانز را برای بازسازی مجموعه پوشاک به خانه آورد و با همکاری ، آثار تازه و غیرطبیعی اضافه کرد. آنها شامل ژاکت های موتور سیکلت پیتون و شلوار جین با پوست شترمرغ بودند که به عنوان “نسخه ای جذاب تر از هرمس در تمام مدت” لقب گرفت. (فروش سالانه در سال 1978 ، هنگامی که ژان لوئیس رئیس این شرکت شد ، 50 میلیون دلار آمریکا گزارش شد. تا سال 1990 ، فروش سالانه 460 میلیون دلار آمریکا گزارش شد ، عمدتا به دلیل استراتژی دوما.) در سال 1979 ، او راه اندازی کرد یک کمپین تبلیغاتی با حضور یک زن جوان و جین پوشیده با روسری هرمس. هدف معرفی برند هرمس به مجموعه جدیدی از مصرف کنندگان بود. همانطور که یکی از ناظران بخش مد اشاره کرد: “بسیاری از آنچه برچسب هرمس هنوز محرمانه دارد از موضوع نوستالژی یک پیرمرد به موضوع رویاهای جوانان تبدیل شد.” با این حال ، تغییر تصویر دوما باعث شد خشم در داخل و خارج از شرکت.
ساعت
همچنین در دهه 1970 ، شرکتزیر مجموعه ساعت ، La Montre Hermès ، در شهر بین ، سوئیس تأسیس شد. سپس ، در طول دهه 1980 ، دوما کنترل شرکت را بر تامین کنندگان آن تقویت کرد ، که باعث شد سهم هرمس در ظروف شیشه ای برجسته فرانسوی ، ظروف نقره ای تولیدکنندگان ظروف قابل احترام مانند Puiforcat ، سنت لوئیس و پریگورد را به دست آورد.
رشد هرمس ها
فروشگاه شاخص هرمس در ساختمان پرنس ، هنگ کنگ
از دهه 1980 ، ظروف غذاخوری به بخش قوی شرکت تبدیل شد. و به طور کلی ، مجموعه کالاهای هرمس در سال 1990 گسترش یافت و شامل بیش از 30،000 قطعه شد. مواد جدید مورد استفاده در مجموعه شامل پرسلن و کریستال بود.
این شرکت همچنین لوگوی Duc carriage with horse و جعبه های کاغذی نارنجی رنگ امضا را در اوایل دهه 1950 به دست آورد.دوما کیف های اصلی ، جواهرات و لوازم جانبی را معرفی کرد و به ویژه در زمینه طراحی با روسری های ابریشمی علاقه مند بود. در اواسط قرن بیستم ، تولید روسری کاهش یافت. World Tempus ، یک پورتال اینترنتی که به ساعت سازی اختصاص دارد ، می گوید: “با عصای جادویی آنی بومل زنده شد ، ویترین های فروشگاه در [rue du] Faubourg Saint-Honoré به تئاتر افسونگری تبدیل شد و [فروشگاه را به عنوان ] یک محل ملاقات پاریس برای مشاهیر بین المللی. در سال 1956 ، مجله لایف عکسی از گریس کلی ، که شاهزاده جدید موناکو شده بود ، با کیف” Sac é dépêches به نمایش گذاشت. ادعا می شود که او آن را جلوی خودش نگه داشته تا حاملگی خود را پنهان کند. بنابراین ، وقتی مردم آن را کیف کلی نامیدند ، نامی که بعداً توسط هرمس پذیرفته شد ، بسیار محبوب شد.
عطر
تجارت عطر در سال 1961 ، همزمان با معرفی رایحه Calèche ، که بر اساس کالسکه اسب چهارچرخ دار با نام هولد ، که از قرن 18 شناخته شده بود ، نامگذاری شد و همچنین نشان تجاری این شرکت از 1950 است. (در سال 2004 ، ژان کلود النا عطرساز داخلی شد و چندین رایحه موفق ، از جمله خط عطرهای هرمس را ایجاد کرد.
کاهش و تجدید نظر
فروشگاه هرمس در خیابان جورج پنجم در منطقه 8 پاریس ، فرانسه.
علیرغم موفقیت آشکار این شرکت در دهه 1970 ، که توسط چندین فروشگاه در سراسر جهان تاسیس شد ، هرمس نسبت به رقبای خود شروع به کاهش کرد. برخي از ناظران صنعت اين افت را به پافشاري هرمس بر استفاده انحصاري از مواد طبيعي براي محصولات آن نسبت دادند ، برخلاف ساير شركت هايي كه از مواد جديد و مصنوعي استفاده مي كردند. در طول یک دوره دو هفته ای سفارشات ، اتاق کار هرمس ساکت بود. موفقیت مجدد عطرهای هرمس در بازار احتمالاً به دلیل تغییر فزاینده غیر منتظره مردم از مواد مصنوعی به مواد طبیعی بود. این به احتمال زیاد به بازسازی Hermès به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت عطر کمک کرد.
رئیس جدید هرمس ها یکی پس از دیگری
ژان لوئیس دوما ، پسر روبرت دوماس هرمس ، در سال 1978 رئیس شد و تمرکز خود را بر روی محصولات ابریشمی و چرمی و آماده پوشیدن گذاشت و گروههای جدیدی از محصولات را به محصولات ساخته شده با تکنیک های سنتی خود اضافه کرد. برخلاف پدرش ، ژان لوئیس از نظر مادری با خانواده هرمس خویشاوند بود. او با سفر زیاد و ازدواج با رنا گرگوریادس ، وارد برنامه آموزش خریدار در فروشگاه بلومینگ دیلز ، فروشگاه بزرگ نیویورک شد. با پیوستن به این شرکت خانوادگی در سال 1964 ، او نقش مهمی در برطرف کردن افت آن داشت.
اریک برگر و برنارد سانز
دوما طراحان اریک برگر و برنارد سانز را برای بازسازی مجموعه پوشاک به خانه آورد و با همکاری ، آثار تازه و غیرطبیعی اضافه کرد. آنها شامل ژاکت های موتور سیکلت پیتون و شلوار جین با پوست شترمرغ بودند که به عنوان “نسخه ای جذاب تر از هرمس در تمام مدت” لقب گرفت. (فروش سالانه در سال 1978 ، هنگامی که ژان لوئیس رئیس این شرکت شد ، 50 میلیون دلار آمریکا گزارش شد. تا سال 1990 ، فروش سالانه 460 میلیون دلار آمریکا گزارش شد ، عمدتا به دلیل استراتژی دوما.) در سال 1979 ، او راه اندازی کرد یک کمپین تبلیغاتی با حضور یک زن جوان و جین پوشیده با روسری هرمس. هدف معرفی برند هرمس به مجموعه جدیدی از مصرف کنندگان بود. همانطور که یکی از ناظران بخش مد اشاره کرد: “بسیاری از آنچه برچسب هرمس هنوز محرمانه دارد از موضوع نوستالژی یک پیرمرد به موضوع رویاهای جوانان تبدیل شد.” با این حال ، تغییر تصویر دوما باعث شد خشم در داخل و خارج از شرکت.
ساعت
همچنین در دهه 1970 ، شرکتزیر مجموعه ساعت ، La Montre Hermès ، در شهر بین ، سوئیس تأسیس شد. سپس ، در طول دهه 1980 ، دوما کنترل شرکت را بر تامین کنندگان آن تقویت کرد ، که باعث شد سهم هرمس در ظروف شیشه ای برجسته فرانسوی ، ظروف نقره ای تولیدکنندگان ظروف قابل احترام مانند Puiforcat ، سنت لوئیس و پریگورد را به دست آورد.
رشد هرمس ها
فروشگاه شاخص هرمس در ساختمان پرنس ، هنگ کنگ
از دهه 1980 ، ظروف غذاخوری به بخش قوی شرکت تبدیل شد. و به طور کلی ، مجموعه کالاهای هرمس در سال 1990 گسترش یافت و شامل بیش از 30،000 قطعه شد. مواد جدید مورد استفاده در مجموعه شامل پرسلن و کریستال بود.
روسری در سال 1937 معرفی شد. اولین نمونه ، چاپ 70 سانتی متر در 70 سانتی متر از زنان تار سفید رنگ بود که در حال بازی یک بازی محبوب دوره ای بودند ، لوازم جانبی سفارشی به نام “Jeu des Omnibus et Dames Blanche هرمس بر تولید روسری های خود در کل نظارت داشت. خرید ابریشم خام چینی ، ریختن آن به نخ و بافتن آن در پارچه دو برابر قوی تر و سنگین تر از روسری های موجود در آن زمان.
ظرافت و موفقیت هرمس
طراحان روسری این شرکت سالها صرف ایجاد الگوهای چاپ جدید می کنند که به صورت جداگانه روی صفحه چاپ می شوند. طراحان می توانند بیش از 70،000 رنگ مختلف را انتخاب کنند. با شروع تولید ، یک کارخانه اختصاصی در لیون فرانسه تاسیس شد ، همان سالی که هرمس صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.
ابعاد هرمس معاصر 90 سانتی متر × 90 سانتی متر ، وزن آن 65 گرم است و از ابریشم 250 پیله پروانه توت بافته شده است. دوخت تمام سجاف ها دست دوز است. نقش ها وسیع هستند ، دو مجموعه روسری ابریشمی در سال به همراه تعدادی چاپ مجدد از طرح های قدیمی تر و چاپ محدود منتشر می شود. و دو مجموعه در سال در ترکیب ترمه/ابریشم معرفی می شود. از سال 1937 ، هرمس بیش از 2000 طرح منحصر به فرد تولید کرده است. نقش های اسب بسیار مشهور و محبوب است. نسخه همه جا Brides de Gala ، که در سال 1957 معرفی شد ، بیش از 70،000 بار تولید شده است. روسری هرمس هر 25 ثانیه در جایی در جهان فروخته می شود. در اواخر دهه 1970 ، بیش از 1.1 میلیون روسری در سراسر جهان فروخته شد.
در پایان باید بگیم که واقعا علاقه ی هرمس به اسب رو نمیشه نادیده گرفت !
در واقع چه چیزی باعث رشد تجارت هرمس با وجود این همه پستی و بلندی شد ؟
لوکس فکر کردن ؟ یا لوکس خواستن ؟ یا زندگی در جریان لوکس شدن