مفهوم پنهانی رنگ ها
2018-07-26خلاقیت در تجارت
2020-10-07
برنامه ریزی تبلیغات
برنامه ریزی کلید موفقیت در تبلیغات است. آگهی های ما در هر اندازه باید بر اساس اصول ساده ی ارزیابی شرایط و برنامه ریزی دقیق باشد. 10 تا 90 درصد سرمایه گذاری های تبلیغاتی به علت فقر برنامه ریزی از بین می روند.
در ابتدا پرسش وجود دارد تا برنامه ریزی ما آغاز شود.
1- محصول ما چیست ؟
2- قول چه چیزی را به مشتری می دهیم؟
3- مخاطب هدف ما چه کسانی هستند؟
4- هدف ما چیست؟
5- بودجه ی تبلیغاتی ما چقدر است؟
با پاسخ به این برسش ها مهم تربن قدم هایی که باید در آغاز راه برداریم آشکار خواهند شد.
برای برنامه ریزی موثر ما باید تعربفمان از محصولاتمان – انتخاب مخاطب – تعیین هدف و بودجه را در اختیار داشته باشیم و باید کارمان را با انتخاب بازار کاملا تعریف شده شروع کنیم زیرا همه ما می دانیم هدف از تبلیغات فروش است و چه بسا فروش بیشتر. نا گزیر باید همه ی هزینه هایی که صرف تبلیغات می شود بازگشت داشته باشد.
راهکار تبلیغاتی
اصالت محصول
این راهکار می تواند توسط هر شرکتی که برای نخستین بار توانسته موضعی را برای محصولش در بازار بدست آورد مورد استفاده قرار بگیرد.
بسیاری از محصولات این روش را به کار گرفته اند برای مثال:
کوکاکولا : این یک نوشابه ی واقعی است.
کمل : این یک سیگار واقعی است.
لی وایز : شلوار جین اصیل
پژوهش ها نشان می دهند که اولین های هر محصولی معمولا سهم بیشتری از بازار را نسبت به رقبای بعدی خود اختصاص می دهند.
پایین ترین قیمت
امروزه با این روش می توان مصرف کننده را به فروشگاه خود جذب کنید و بر تعداد مشتریان بیافزایید. فکر مصرف کننده را نسبت به محصول تغییر داده و به سود بالایی برسید. اما نباید چوب حراج بر محصول زد زیرا بایین آوردن قیمت اولین چیزی است که به فکر هر کسی می رسد. کار هر محصولی نیست که جایش را در قلب مردم باز کند.
قیمت بالاتر
گفتنی است افراد همیشه جذب قیمت بایین نمی شوند. بهای گران انواع کالاها به ویژه آن هایی که در ملاعام استفاده می شوند کاربرد دارد از جمله عطر و ساعت و اتومبیل و …
کالاهای گران قیمت مشتری را به این فکر جلب می کنند که کیفیت محصول رابطه مستقیمی با بهای آن دارد. بسیاری از مصرف کنندگان حاضرند بهای بیشتری برای پرستیژ بپردازند.
امنیت
پژوهش ها نشان می دهند که بی خطر بودن یک محصول حرف اول را می زند.
کیفیت
وقتی صنعت اتومومبیل سازی ژاپن بازار آمریکای شمالی را هدف قرار داد مصمم شد امتیازهای محصول خود را به نمایش در آورد.آنان برای پاک کردن شهرت بدی که در دهه 1960 کسب کرده بودند زمانی که بر چسب ساخت ژاپن معادل کیفیت بد بود روش هایی را برای غلبه بر نقایص خود به کار گرفتند.
جنسیت مصرف کننده
این یکی از قدیمی ترین راهکارهای تعیین موقعیت کالاست. جوانان یکی از گروه های دشوار هدف گیری در بازار هستند. جوانان به خوبی از تجسم ذهنی آگاهند اما به هیچ نام تجاری خاصی وفادار نیستند. همچنین جوانان از غافلگیر کردن دیگران لذت می برند. فایده ای ندارد که شما به مدت یک ساعت سخنرانی کنید و از کیفیت غذایی یک محصول برای جوانان حرف بزنید جوانان به سمت و سوی نمادهای موفقیت جذب می شوند اگرچه همواره در فکر تفریح هستند.
برنامه ریزی تبلیغات
برنامه ریزی کلید موفقیت در تبلیغات است. آگهی های ما در هر اندازه باید بر اساس اصول ساده ی ارزیابی شرایط و برنامه ریزی دقیق باشد. 10 تا 90 درصد سرمایه گذاری های تبلیغاتی به علت فقر برنامه ریزی از بین می روند.
در ابتدا پرسش وجود دارد تا برنامه ریزی ما آغاز شود.
1- محصول ما چیست ؟
2- قول چه چیزی را به مشتری می دهیم؟
3- مخاطب هدف ما چه کسانی هستند؟
4- هدف ما چیست؟
5- بودجه ی تبلیغاتی ما چقدر است؟
با پاسخ به این برسش ها مهم تربن قدم هایی که باید در آغاز راه برداریم آشکار خواهند شد.
برای برنامه ریزی موثر ما باید تعربفمان از محصولاتمان – انتخاب مخاطب – تعیین هدف و بودجه را در اختیار داشته باشیم و باید کارمان را با انتخاب بازار کاملا تعریف شده شروع کنیم زیرا همه ما می دانیم هدف از تبلیغات فروش است و چه بسا فروش بیشتر. نا گزیر باید همه ی هزینه هایی که صرف تبلیغات می شود بازگشت داشته باشد.