آموزش ساخت ویدیو در فتوشاپ به صورت تصویری
2023-02-02نکات مهم سفارش طراحی لوگو
2023-04-176 اصل کلیدی طراحی لوگو که باید در مورد آنها بدانید:
- سادگی
- اصالت
- تطبیق پذیری
- مقیاس پذیری
- تعادل و نسبت
- بی زمانی
- استفاده از این اصول لوگو
اصول طراحی لوگو در زیر قوانینی است که برای ایجاد یک لوگوی موثر و موفق باید رعایت کنید.
1. سادگی
سادگی چیزی است که به یک لوگو کمک می کند تا در برابر چالش های زمان بایستد و کار با آن را قابل تکرار و آسان می کند.
شما می خواهید لوگوی شما تا حد امکان واضح و قابل مشاهده باشد و در عین حال زیبایی شناسی شما را منعکس کند و فلسفه شما را منتقل کند. لوگوی نایک را در نظر بگیرید—چیزی بیش از یک سوووش تک رنگ. ساده تر از این نمی شود.
انتخاب های عاقلانه در فونت، گزینه های رنگ و گرافیک برای این مرحله بسیار مهم است. آیا لوگوی شما از چندین سایه، تصویر، فونت، حروف با هم همپوشانی تشکیل شده است؟ فقط چند عنصر فعال را برای طراحی خود انتخاب کنید – یک لوگوی خوب مملو از عناصر نیست. و فضای سفید را فراموش نکنید! سادگی نیاز به استفاده عالی از فاصله دارد. عناصری که لوگوی شما را تشکیل می دهند باید نفس بکشند تا لوگوی شما برجسته شود و به وضوح با مخاطبان صحبت کند.
2. اصالت
لوگوی شما باید به اندازه کافی متفاوت باشد تا جلب توجه کند و به اندازه کافی به یاد ماندنی باشد تا در ذهن مردم باقی بماند.
به تمام لوگوهای فراموش نشدنی که در حافظه شما ذخیره شده اند فکر کنید: Starbucks، UPS و Apple در بالای لیست قرار دارند. شاید ما آنها را به خاطر می آوریم که آنها را بی وقفه می بینیم، اما شاید به این دلیل است که آنها اصلی و فراموش نشدنی هستند. لوگوهای موفق با متفاوت بودن، اصلی بودن و به یاد ماندنی بودن از همه متمایز می شوند. لوگوی شما باید یک نگاه اول را به خود جلب کند که مردم به خاطر بسپارند و پس از تکرار تعاملات، اعتماد و اطمینان خود را ابراز کنند.
طراحی لوگوی منحصر به فرد نیاز به یک مفهوم طراحی منحصر به فرد دارد. این نقطه در طراحی لوگو است که در آن هنر با ایده های عالی و درک محکم از طراحی مصرف کننده روبرو می شود. یک طراح گرافیک ماهر می تواند با در نظر گرفتن تمام این ملاحظات به اهداف لوگوی شما پاسخ دهد و چیزی واقعاً بدیع خلق کند.
3. تطبیق پذیری
لوگوی شما کار بزرگی دارد. این همه محصولات شما، تابلوهای فروشگاه، تبلیغات دیجیتال و خیلی چیزهای دیگر را تزئین می کند (به تی شرت ها و برچسب های ضربه گیر فکر کنید!). بنابراین، لوگوی شما باید همه کاره و قابل تطبیق برای فرود در هر مکانی باشد. به تمام مکان هایی که می خواهید از لوگوی خود استفاده کنید فکر کنید و مطمئن شوید که در هر یک از آنها خوب به نظر می رسد.
داشتن یک لوگوی ساده و به راحتی قابل تشخیص می تواند به تطبیق پذیری کمک کند. یکی دیگر از راه های عالی برای دستیابی به تطبیق پذیری، استفاده از لوگوی واکنش گرا است. لوگوهای واکنش گرا تطبیقی هستند و دارای تغییرات مختلفی از نظر اندازه، پیچیدگی و یا حتی رنگ هستند تا در هر جایی که قرار می گیرند با آن سازگار شوند.
قاعده کلی این است که لوگوی شما نیز باید بتواند با هر رنگ یا پس زمینه ای کار کند. این بدان معناست که باید در سیاه و سفید بدون هیچ اثری خوب به نظر برسد. این لخت ترین شکل استخوان لوگوی شماست. آیا هنوز هم منحصر به فرد و به یاد ماندنی است؟ آیا هنوز صدای شرکت شما را دارد؟
4. مقیاس پذیری
به طور مشابه، لوگوی شما باید بتواند با هر اندازه ای سازگار شود. آیا می توان آن را روی یک بیلبورد غول پیکر و یک خودکار کوچک قرار داد؟ با بازگشت به اصل سازگاری، می دانیم که لوگوی شما باید مقیاس پذیر باشد تا برند شما را در هر جایی نشان دهد.
یک لوگوی مقیاس پذیر باید در هر اندازه ای معنا داشته باشد، خوب به نظر برسد و خوانا بماند – چه روی یک کارت ویزیت کوچک و چه روی یک پوستر بزرگ چاپ شده باشد. اگر جزئیات زیادی را در لوگوی خود بگنجانید، کوچک کردن آن در اندازه کوچک دشوارتر خواهد شد.
برای دستیابی به مقیاس پذیری در لوگوی شما، طراح لوگوی شما را در قالب وکتور ایجاد می کند. فایلهای برداری با در نظر گرفتن تغییر مقیاس ایجاد میشوند، بنابراین لوگوی شما زمانی که به اندازههای بزرگ منفجر میشود به همان اندازه واضح به نظر میرسد.
5. تعادل و نسبت
انسان ها طرح های متعادل را زیبا می شناسند. یک طراحی متناسب باعث ایجاد تعادل بین عناصر مختلف تشکیل دهنده لوگوی شما می شود.
تناسب به وزن هر یک از عناصر تشکیل دهنده لوگوی شما اشاره دارد. از منظر عملی، نسبت های مناسب لوگوی شما را کامل می کند و به معنی دار شدن آن کمک می کند.
آرم های متقارن از طریق عناصر با وزن مساوی که در دو طرف خط مرکزی تراز شده اند، متعادل می شوند. از سوی دیگر، لوگوهای نامتقارن را نیز می توان متعادل کرد، با استفاده از وزن های مخالف برای ایجاد ترکیبی که یکنواخت نیست، اما همچنان دارای تعادل است.
6. ماندگاری
یک لوگوی بی انتها در ده سال به همان اندازه که امروز به نظر می رسد خوب به نظر می رسد. هنگام طراحی لوگوی خود از تسلیم شدن به مدهای کوتاه مدت خودداری کنید و به دنبال ظاهری کلاسیک باشید. لوگوهای روانگردان الهام گرفته از دهه 70 ممکن است امروز برای صنعت شما محبوب باشند، اما ممکن است در یک سال اجرا شوند.
لوگوهای حماسی در آزمون زمان مقاومت می کنند زیرا به اصول و قوانین لوگوی ماندگار توجه می کنند، نه آنچه که دیگران در حال حاضر انجام می دهند.
همانطور که شرکت شما رشد می کند و تغییر می کند، لوگویی که اهداف و ایده آل های اساسی شما را حفظ می کند، جاری خواهد ماند. چیزی که ممکن است در حوزه فرهنگی فعلی عجیب و غریب یا به موقع به نظر برسد ممکن است به برند شما کمک کند در حال حاضر توجه را جلب کند، اما ممکن است در آینده این معنا را از دست بدهد. چیزی که با شما صحبت می کند و به جای شما صحبت می کند، برای مدت طولانی در کنار شما خواهد بود.
یکی از راههای آزمایش این اصل طراحی لوگو این است که سناریوی زیر را تصور کنید: فکر کنید که فکر پشت لوگوی خود را بارها و بارها برای سالهای آینده توضیح میدهید. آیا توضیح شما تا 5 یا 10 سال دیگر همچنان معتبر خواهد بود؟
لوگوی شما صدا و چهره برند شما را منعکس می کند. مسئولیت زیادی از طرف شما بر عهده دارد و بنابراین شما مسئولیت زیادی برای ایجاد آن تا حد امکان متفکرانه بر عهده دارید.
برای اینکه بدانید چگونه می توانید این اصول را برای طراحی لوگوی خود اعمال کنید، به ویدیوی بالا نگاه کنید. در اینجا، ما در مورد نحوه نوشتن خلاصه طراحی لوگو صحبت می کنیم و چگونه می توانید پیش نویس های طراحی خود را با استفاده از اصول اصلی طراحی لوگو بررسی کنید. با استفاده از این اصول به عنوان یک راهنما، می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و هر گونه نقص در طراحی لوگوی خود را تشخیص دهید.
چه اولین لوگو یا صدمین خلق لوگو شما باشد و چه خودتان یک لوگو طراحی کنید یا با یک طراح گرافیک کار کنید، مطمئن شوید که این کار را با رعایت اصول طراحی لوگو انجام دهید.