6 اصل مهم در طراحی لوگو
2023-03-13بک لینک سازی در سئو به چه معناست
2023-07-19هنگامی که به یک طراح سفارش میدهید تا یک لوگو برای شما ایجاد کند، نگاهی دقیق به مجموعه کارهای او بیندازید.
برخی از طراحان سبک خاصی دارند که دوست دارند هنگام ایجاد لوگو از آن استفاده کنند. سبک خاص آنها، حتی اگر شخصا آن را دوست داشته باشید، ممکن است برای لوگوی کسب و کار شما مناسب نباشد. بهتر است به دنبال طراحي بگرديد كه نمونه كاري داشته باشد كه نشان دهد مي تواند سبك خود را براي انعكاس آنچه براي طراحي لوگوي شما لازم است تطبيق دهد.
طراحانی که دارای مجموعه متنوعی از سبک های طراحی هستند، بر اساس تحقیقات و درک قوی از کسب و کار مشتریان و مخاطبان خود، لوگو ایجاد می کنند.
2. لوگوی شما باید وکتور باشد
لوگوی شما قرار است در شرایط مختلف استفاده شود. از یک نماد وب سایت کوچک گرفته تا تابلوهای بزرگ ساختمان و گرافیک خودرو، لوگوی شما باید بسیار مقیاس پذیر باشد.
نه اینکه شما را در مورد جزئیات فنی غافلگیر کنم، اما اساساً، یک گرافیک برداری را می توان به هر اندازه ای بدون افت کیفیت تغییر داد. اما برخی از طراحان (آماتور) آرم هایی را در قالب بیت مپ شطرنجی ایجاد می کنند که در مورد تغییر اندازه عالی نیست.
آیا تا به حال سعی کرده اید یک تصویر یا یک عکس را در رایانه خود بزرگ کنید و همه آنها مبهم و تار شوند؟
خوب، اگر لوگوی خود را فقط به صورت بیت مپ شطرنجی و نه وکتور به شما داده شود، در مورد لوگوی شما نیز اتفاق خواهد افتاد.
3. لوگوی شما باید فقط در 1 رنگ اصلی طراحی شود
هنوز هم مواردی وجود خواهد داشت که باید لوگوی خود را فقط در یک رنگ نشان دهید. به عنوان مثال، کالاهای تبلیغاتی مانند خودکار و حلقه کلید اغلب می توانند به گزینه چاپ 1 رنگ محدود شوند.
لوگوی شما نباید برای طراحی خود به رنگ، شیب یا جلوه های دیگر متکی باشد. اگر اینطور باشد، می توانید متوجه شوید که وقتی با 1 رنگ مشاهده می شود، لوگوی شما ناگهان بسیار بد به نظر می رسد.
به عنوان یک قاعده، وقتی شروع به کار بر روی مفاهیم لوگو برای مشتری می کنم، فقط سیاه و سفید کار می کنم. به این ترتیب می توانم مطمئن شوم که شکل و فرم لوگو قبل از معرفی رنگ به طرح کار می کند.
4. مجوز فونت
همانطور که تصاویر و عکس های استوک شما را ملزم به خرید مجوز برای استفاده از آنها در طراحی و بازاریابی خود می کند، فونت ها را نیز انجام دهید.
برای اینکه یک طراح از یک فونت خاص به عنوان بخشی از طراحی لوگو استفاده کند، باید از نظر قانونی اجازه این کار را داشته باشد. این بدان معنی است که اطمینان حاصل کنید که برای هر مجوزی پول پرداخت می شود و مجوز فونت در واقع اجازه استفاده از آن را در طراحی لوگو می دهد. همه فونت ها اجازه استفاده در طراحی لوگو را نمی دهند.
اگر فونت خاصی وجود دارد که مایل به استفاده از آن هستید و طراح مجوزی برای آن فونت ندارد، هزینه آن فونت باید به هزینه پروژه اضافه شود.
اگر نمی خواهید یک فونت دارای مجوز تجاری به عنوان بخشی از طراحی لوگوی شما استفاده شود، در ابتدا باید به طراح خود اطلاع دهید.
البته توجه داشته باشید که این کار با بستن تعداد زیادی از فونت های سطح حرفه ای به روی طراح شما، روند طراحی را محدود می کند.
پس از ایجاد لوگو، اگر قصد دارید از آن فونت در سایر حوزههای برند خود استفاده کنید، جایی که متن قابل ویرایش باقی میماند، مانند وبسایتها و اسناد PDF، باید مجوز اضافی خریداری کنید. اگر فونت فقط در لوگو استفاده شود، مجوزهای اضافی مورد نیاز نیست.
در اینجا یک ویدیو در مورد فونت های رایگان در مقابل فونت های پولی وجود دارد که فکر می کنم برای شما مفید و آموزنده خواهد بود.
5. شما باید دستورالعمل های لوگو را دریافت کنید
مواردی وجود دارد که شما باید چیزی برای کسب و کار خود از نظر بازاریابی یا تبلیغات ایجاد کنید و باید لوگوی خود را به طراح دیگری تحویل دهید.
پس از صرف زمان و پول برای ساخت لوگوی عالی، آخرین چیزی که می خواهید این است که طراح دیگری لوگوی شما را قصاص کند. این جایی است که دستورالعملهای سبک وارد میشوند. اینها ممکن است دستورالعملهای لوگو یا دستورالعملهای برند نامیده شوند، اما اساساً یکسان هستند.
سند راهنما به عنوان کتاب مقدس برای لوگوی شما عمل می کند. این به طراحان دیگر اجازه می دهد تا بدانند چگونه از لوگوی شما در هنگام قرار دادن آن در یک طرح استفاده کنند. آنها را از فاصله، اندازه، تایپوگرافی، رنگ به همراه برخی بایدها و نبایدها آگاه می کند.
6. لوگوی شما باید سازگار باشد
لوگوی شما ممکن است زمانی که به شکل مستطیل باشد بسیار جذاب به نظر برسد، اما اگر بخواهید از آن در داخل یک مربع استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟
مطمئناً نمی خواهید آن را له کنید تا جا بیفتد، زیرا به نظر عالی نمی رسد. شما همچنین نمی خواهید لبه ها را از بین ببرید زیرا به این ترتیب بخشی از هویت خود را از دست می دهید.
چند بار دیدهاید که لوگوی شرکت بهعنوان عکس نمایه در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی استفاده میشود، جایی که به وضوح برای کار در یک شکل مربع یا دایره طراحی نشده است، اما به هر حال از آن استفاده کردهاند؟ وحشتناک به نظر می رسد، درست است؟
طراح شما باید بتواند لوگوی شما را در چند طرح بندی مختلف ارائه دهد که بتوانید برای موقعیت های مختلف از آنها استفاده کنید. حداقل باید یک گزینه انباشته/پرتره و یک گزینه درون خطی/افقی داشته باشید.
7. در مورد فرآیند طراحان اطلاعات کسب کنید
آیا واقعاً می خواهید بفهمید که آیا این طراح مناسب شماست؟ بهترین راه برای انجام این کار این است که از آنها در مورد فرآیند طراحی لوگو خود بپرسید.
با پرسیدن در مورد فرآیند آنها، می توانید متوجه شوید که آیا طراح قرار است تمام مراحل لازم را انجام دهد تا مطمئن شود که لوگوی شما نه تنها یک طراحی عالی است، بلکه برای نیازهای شما و کسب و کار شما مناسب است یا خیر.
یک طراح لوگوی حرفه ای هنگام ارائه یک طراحی لوگوی جدید، زمان قابل توجهی را به مرحله تحقیق اختصاص می دهد. با دانستن تا آنجا که می توانند در مورد اهداف و مقاصد خود، صنعت شما و مخاطبان هدف شما، می توانند لوگوی مناسب برای نیازهای شما ایجاد کنند.
در این نمونه مطالعه موردی ویدئویی به روند طراحی لوگوی من نگاهی بیندازید.
این پایان نیست
این یک چک لیست جامع نیست وقتی که می خواهید هنگام سفارش یک طراح لوگو جدید به چه مواردی توجه کنید، اما به نظر من آنها 7 مورد از مهمترین چیزها هستند.
تصمیم خود را برای همکاری با یک طراح صرفاً بر اساس کیفیت طرح های لوگو نگیرید. فرآیند طراحی و محصولات قابل تحویلی که دریافت خواهید کرد به همان اندازه برای یک پروژه طراحی لوگو موفق مهم هستند. با در نظر گرفتن همه این موارد می توانید مطمئن باشید که زمان و پول خود را عاقلانه سرمایه گذاری می کنید و پشیمانی خریدار را رد می کنید.
اگر پروژه ای برای طراحی لوگو دارید که می خواهید در مورد آن صحبت کنید، لطفاً با ما تماس بگیرید و من خوشحال خواهم شد که در مورد گزینه های همکاری با یکدیگر صحبت کنیم