تیری هرمس در کجا متولد شد ؟ 

تیری هرمس در کرفلد آلمان از پدری فرانسوی و مادری آلمانی متولد شد. خانواده در سال 1828 به فرانسه نقل مکان کردند. در سال 1837 ، هرمس برای اولین بار یک کارگاه مهار در  پاریس تأسیس کرد که به خدمت به اشراف اروپایی اختصاص داشت.   او مهارها و مهارهای با کیفیت بالا را برای تجارت کالسکه ایجاد کرد ،  چندین جایزه از جمله جایزه اول در کلاس خود در سال 1855 و دوباره در سال 1867 در نمایشگاههای Universelles پاریس را کسب کرد.

هرمس یک زین ساز اسب یعنی چی ؟؟

پسر هرمس ، چارلز امیل ،مدیریت را در سال 1880 از پدرش بر عهده گرفت و مغازه را به خیابان 24 خیابان فابورگ سن آنوره منتقل کرد. چارلز امیل با کمک پسرانش آدولف و امیل موریس زین دوزی را معرفی کرد و فروش محصولات خود را به صورت خرده فروشی آغاز کرد.  این شرکت به نخبگان اروپا ، شمال آفریقا ، روسیه ، آسیا و قاره آمریکا رسید. در سال 1900 ، این شرکت کیف Haut a Courroies را ارائه داد که مخصوص سواران بود تا زین های خود را با خود حمل کنند.

تاریخچه برند هرمس

بازنشستگی چارلز امیل هرمس و شروع ماجرا 

پس از بازنشستگی چارلزامیل هرمس ، پسران آدولف و امیل موریس رهبری تجارت را بر عهده گرفتند و نام شرکت را Hermès Frères گذاشتند. اندکی بعد ، امیل موریس شروع به تزیین تزار روسیه با زین کرد. تا سال 1914 ، بیش از 80 صنعتگر زین مشغول به کار شدند. به طرز شگفت انگیزی ، امیل موریس از حقوق منحصر به فرد استفاده از زیپ برای کالاهای چرمی و لباس برخوردار شد و اولین کسی بود که این دستگاه را در فرانسه معرفی کرد.

خلاقیت در ایجاد محصول و جرقه ایجاد برند 

در سال 1918 ، هرمس اولین کت چرم گلف با زیپ را که برای ادوارد ، شاهزاده ولز ساخته شده بود ، معرفی کرد.  به دلیل خاص بودن  آن ، زیپ در فرانسه به عنوان فرمتور هرمس (بست هرمس) شناخته شد.

هرمس 

اختلاف بین شرکا 

در طول دهه 1920 ، هنگامی که او تنها رئیس شرکت بود ، امیل موریس لوازم جانبی و مجموعه های پوشاک را اضافه کرد.  او همچنین سه داماد خود (رابرت دوما ، ژان رنه گوئراند و فرانسیس پوچ) را به عنوان شریک تجاری مرتب کرد. در سال 1922 ، اولین کیف های چرمی پس از شکایت همسر امیل-موریس از اینکه نمی تواند آن را به دلخواه خود پیدا کند ، معرفی شد. امیل موریس مجموعه کیف های دستی را خودش ایجاد کرد.

تبلیغات هرمس فریرس 

در سال 1924 ، هرمس در ایالات متحده حضور پیدا کرد و دو مغازه در خارج از پاریس افتتاح کرد. در سال 1929 ، اولین مجموعه پوشاک زنانه در پاریس پیش نمایش شد.در طول دهه 1930 ، هرمس برخی از شناخته شده ترین کالاهای اصلی خوn مانند چرم Sac à dépêches را در سال 1935 (که بعدها به نام “کیسه کلی” به نام گریس کلی تغییر نام داد) و Hermès carrés (روسری های مربعی) در سال 1937 معرفی کرد.

سبک سازی با ایجاد فرهنگ 

روسری ها در فرهنگ فرانسه ادغام شدند.  در سال 1938 ، دستبند “Chaîne d’ancre” و کاپشن و لباس سوار به مجموعه کلاسیک پیوست. در این مرحله ، طراحان شرکت شروع به الهام از نقاشی ها ، کتاب ها و آثار هنری کردند. دهه 1930 همچنین شاهد ورود هرمس به بازار ایالات متحده با عرضه محصولات در یک فروشگاه بزرگ Neiman Marcus در نیویورک بود. اما بعداً عقب نشینی کرد.در سال 1949 همزمان با عرضه کراوات ابریشمی هرمس ، اولین عطر با نام “Eau d’Hermès” تولید شد.

ساعت هرمس 

از اواسط دهه 1930 ، هرمس ساعت ساز سوئیسی Universal Genève را به عنوان اولین و منحصر به فرد طراح ساعت در این برند به کار گرفت و خطی از کرونوگراف های مچ دست مردان
(تولید شده از طلای 18K یا فولاد ضد زنگ) و ساعت های زنانه Art Déco کاف با طلای 18عیار تولید کرد. ، فولاد یا پلاتین. هر دو مدل دارای شماره گیرهایی بودند که با نام “Hermès” یا “Hermès Universal Genève” و حرکات ساعت با “Universal Genève S.A.” امضا شدند. مشارکت هرمس جهانی تا دهه 1950 ادامه داشت.

روبرت دوماس هرمس

روبرت دوماس هرمس (1898-1978) ، که پس از مرگ امیل-موریس در سال 1951 جانشین او شد ، با برادر شوهرش ژان رنه گوئراند همکاری نزدیک داشت.
دوما اولین مردی بود که مستقیماً از هرمس پر  سرپرستی شرکت را برعهده نگرفت زیرا ارتباط او با خانواده فقط از طریق ازدواج بود. بنابراین ، او نام هرمس را به نام خود ، دوما-هرمس وارد کرد.

Duc carriage with horse و جعبه های کاغذی 

این شرکت همچنین لوگوی Duc carriage with horse و جعبه های کاغذی نارنجی رنگ امضا را در اوایل دهه 1950 به دست آورد.دوما کیف های اصلی ، جواهرات و لوازم جانبی را معرفی کرد و به ویژه در زمینه طراحی با روسری های ابریشمی علاقه مند بود.  در اواسط قرن بیستم ، تولید روسری کاهش یافت.  World Tempus ، یک پورتال اینترنتی که به ساعت سازی اختصاص دارد ، می گوید: “با عصای جادویی آنی بومل زنده شد ، ویترین های فروشگاه در [rue du] Faubourg Saint-Honoré به تئاتر افسونگری تبدیل شد و [فروشگاه را به عنوان ] یک محل ملاقات پاریس برای مشاهیر بین المللی. در سال 1956 ، مجله لایف عکسی از گریس کلی ، که شاهزاده جدید موناکو شده بود ، با کیف” Sac é dépêches به نمایش گذاشت. ادعا می شود که او آن را جلوی خودش نگه داشته تا حاملگی خود را پنهان کند. بنابراین ، وقتی مردم آن را کیف کلی نامیدند ، نامی که بعداً توسط هرمس پذیرفته شد ، بسیار محبوب شد.

عطر 

تجارت عطر در سال 1961 ، همزمان با معرفی رایحه Calèche ، که بر اساس کالسکه اسب چهارچرخ دار با نام هولد ، که از قرن 18 شناخته شده بود ، نامگذاری شد و همچنین نشان تجاری این شرکت از 1950 است. (در سال 2004 ، ژان کلود النا عطرساز  داخلی شد و چندین رایحه موفق ، از جمله خط عطرهای هرمس را ایجاد کرد.)

کاهش و تجدید نظر

فروشگاه هرمس در خیابان جورج پنجم در منطقه 8 پاریس ، فرانسه.
علیرغم موفقیت آشکار این شرکت در دهه 1970 ، که توسط چندین فروشگاه در سراسر جهان تاسیس شد ، هرمس نسبت به رقبای خود شروع به کاهش کرد. برخي از ناظران صنعت اين افت را به پافشاري هرمس بر استفاده انحصاري از مواد طبيعي براي محصولات آن نسبت دادند ، برخلاف ساير شركت هايي كه از مواد جديد و مصنوعي استفاده مي كردند. در طول یک دوره دو هفته ای سفارشات ، اتاق کار هرمس ساکت بود. موفقیت مجدد عطرهای هرمس در بازار احتمالاً به دلیل تغییر فزاینده غیر منتظره  مردم از مواد مصنوعی به مواد طبیعی بود. این به احتمال زیاد به بازسازی Hermès به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت عطر کمک کرد.

رئیس جدید هرمس ها یکی پس از دیگری 

ژان لوئیس دوما ، پسر روبرت دوماس هرمس ، در سال 1978 رئیس شد و تمرکز خود را بر روی محصولات ابریشمی و چرمی و آماده پوشیدن گذاشت و گروههای جدیدی از محصولات را به محصولات ساخته شده با تکنیک های سنتی خود اضافه کرد. برخلاف پدرش ، ژان لوئیس از نظر مادری با خانواده هرمس خویشاوند بود. او با سفر زیاد و ازدواج با رنا گرگوریادس ، وارد برنامه آموزش خریدار در فروشگاه بلومینگ دیلز ، فروشگاه بزرگ نیویورک شد. با پیوستن به این شرکت خانوادگی در سال 1964 ، او نقش مهمی در برطرف کردن افت آن داشت.

اریک برگر و برنارد سانز

دوما طراحان اریک برگر و برنارد سانز را برای بازسازی مجموعه پوشاک به خانه آورد و با همکاری ، آثار تازه و غیرطبیعی  اضافه کرد. آنها شامل ژاکت های موتور سیکلت پیتون و شلوار جین با پوست شترمرغ بودند که به عنوان “نسخه ای جذاب تر از هرمس در تمام مدت” لقب گرفت. (فروش سالانه در سال 1978 ، هنگامی که ژان لوئیس رئیس این شرکت شد ، 50 میلیون دلار آمریکا گزارش شد. تا سال 1990 ، فروش سالانه 460 میلیون دلار آمریکا گزارش شد ، عمدتا به دلیل استراتژی دوما.) در سال 1979 ، او راه اندازی کرد یک کمپین تبلیغاتی با حضور یک زن جوان و جین پوشیده با روسری هرمس. هدف معرفی برند هرمس به مجموعه جدیدی از مصرف کنندگان بود. همانطور که یکی از ناظران بخش مد اشاره کرد: “بسیاری از آنچه برچسب هرمس هنوز محرمانه دارد از موضوع نوستالژی یک پیرمرد به موضوع رویاهای جوانان تبدیل شد.” با این حال ، تغییر تصویر دوما باعث شد خشم در داخل و خارج از شرکت.

ساعت 

همچنین در دهه 1970 ، شرکتزیر مجموعه  ساعت ، La Montre Hermès ، در شهر بین ، سوئیس تأسیس شد. سپس ، در طول دهه 1980 ، دوما کنترل شرکت را بر تامین کنندگان آن تقویت کرد ، که باعث شد سهم هرمس در ظروف شیشه ای برجسته فرانسوی ، ظروف نقره ای تولیدکنندگان ظروف قابل احترام مانند Puiforcat ، سنت لوئیس و پریگورد را به دست آورد.

رشد هرمس ها 

فروشگاه شاخص هرمس در ساختمان پرنس ، هنگ کنگ

از دهه 1980 ، ظروف غذاخوری به بخش قوی شرکت تبدیل شد. و به طور کلی ، مجموعه کالاهای هرمس در سال 1990 گسترش یافت و شامل بیش از 30،000 قطعه شد. مواد جدید مورد استفاده در مجموعه شامل پرسلن و کریستال بود.

هرمس کارگاهها و استودیوهای طراحی خود را به Pantin ، در خارج از پاریس منتقل کرد. در ژوئن 1993 ، هرمس در بورس پاریس (بورس اوراق بهادار) عمومی شد. در آن زمان ، فروش حقوق صاحبان سهام هیجان زیادی ایجاد کرد. 425،000 سهم با مبلغ 300 FFr (55 دلار آمریکا در آن زمان) 34 بار بیش از حد سهام خریداری شد.دوما به مجله فوربس گفت که فروش حقوق صاحبان سهام به تنش های خانوادگی کمک می کند و به برخی از اعضا اجازه می دهد تا دارایی های خود را بدون کشمکش بر سر ارزش گذاری سهام بین خود نقد کنند.

تا آن زمان ، خانواده هرمس هنوز حدود 80 درصد از سهام خود را حفظ کرده بودند و ژان لوئیس دوما و کل خانواده را در لیست میلیاردرهای فوربس قرار داد. میمی تامپکینز از U.S. News & World Report این شرکت را یکی از بهترین جواهرات محافظت شده پاریس نامید.

آینده نگری دوماس ایجاد  سرمایه شناور به جای سرمایه ثابت 

در سالهای بعد ، Dumas حق رای هرمس را از 250 به 200 کاهش داد و فروشگاههای متعلق به شرکت را از 60 به 100 افزایش داد تا فروش محصولات خود را بهتر کنترل کند. این برنامه قرار بود در کوتاه مدت 200 میلیون فرانسوی هزینه داشته باشد اما در بلند مدت سود را افزایش دهد. هرمس با در اختیار داشتن حدود 500 میلیون افغانی برای سرمایه گذاری ، جلوتر رفت و چین را برای بوتیک های تحت مدیریت شرکت هدف قرار داد و سرانجام در سال 1996 یک فروشگاه در پکن افتتاح کرد.

در سال 1997 ، ژان لوئیس ، طراح  بلک مارتین مارگیلا را برای نظارت بر لباس آماده زنان استخدام کرد.

از قدیم به جدید هرمس 

هرمس=  مادرید = اسپانیا =2016

در سال 2003 ، مارگیلا هرمس را ترک کرد و ژان پل گالتیه بسیار بحث برانگیز ، به عنوان طراح اصلی ، اولین مجموعه آماده لباس خود را برای فصل پاییز/زمستان 2004-2005 معرفی کرد.

درگذشت ژان لوئیس 

پس از 28 سال ریاست شرکت ، ژان لوئیس دوما در ژانویه 2006 بازنشسته شد. او که به دلیل جذابیت و یکی از بزرگترین مقامات اروپایی در زمینه تجمل شناخته می شد ، در سال 2010 پس از یک بیماری طولانی درگذشت. پاتریک توماس ، که در سال 1989 به این شرکت پیوسته بود و از سال 2005 با ژان لوئیس به عنوان مدیرعامل همکاری کرده بود ، جایگزین وی شد. توماس اولین عضو خانواده غیر هرمسی بود که ریاست این شرکت را بر عهده گرفت.

در فوریه 2015 ، هرمس افزایش گردش مالی خود را 9.7  اعلام کرد که نشان دهنده بیش از 4 میلیارد یورو فروش است.

این افزایش در سطح بین المللی قابل مشاهده است. در آسیا ، به استثنای ژاپن ، که گردش مالی آن 7 درصد رشد کرد ، در آمریکا ، با 10 درصد افزایش ، در اروپا که 7 درصد رشد کرد و عملکرد خوبی در فروشگاه های گروه ایجاد کرد.

تاسیس بزرگ ترین شعبه هرمس در دبی تا به امروز 

در مارس 2018 ، هرمس یک مغازه چند طبقه در مرکز خرید دبی باز کرد ، که بزرگترین آنها تا به امروز بوده است.

در سال 2019 ، این مارک در لیست “ارزشمندترین مارک های جهان” در فهرست فوربز 33 بود.

طراحان هرمس

طراحان در طول تاریخ این شرکت شامل لولا پروساک ، ژاک دلهای ، کاترین د کارولی ، مسیو لویلان ، نیکول د وزیان ، اریک برگر ، کلود بروئه ، تان جودیچلی ، مارک اودیبه ، ماریوت چان ، برنارد سانز ، مارتین مارگیلا ، ژان پل گولتیه هستند. ، کریستف لمیر ، ورونیک نیچانیان (طراح لباس مردان از سال 1988) ، و نادژ وانگی-سیبولسکی (از سال 2014 جانشین لمیر).

کالا و محصولات

 

هرمس که تا سال 2008 به کالاهای لوکس شهرت داشت ، 14 بخش محصول داشت که شامل چرم ، روسری ، کراوات ، لباس های زنانه و مردانه ، عطر ، ساعت ، لوازم التحریر ، کفش ، دستکش ، ظروف مینا ، هنرهای تزئینی ، ظروف و جواهرات بود.

فروش هرمس حدود 30 goods کالاهای چرمی ، 15 clothes لباس ، 12 scar روسری و 43 w اجناس دیگر را شامل می شود. این شرکت هیچ محصولی را مجوز نمی دهد و کنترل شدیدی بر طراحی و ساخت موجودی وسیع خود دارد.

شاید انحصاری بودن دلیل خاص بودن هرمس  !

این شرکت به مدل تجاری سنتی خود بسیار وابسته است و تولید انبوه ، خطوط مونتاژ و مکانیزاسیون را رد می کند. کالاهای هرمس تقریباً به طور کامل در فرانسه در کارگاه های متوسط ​​با نام Les Ateliers Hermès ساخته می شوند که بر تولید با کیفیت بالا تأکید دارند. در واقع ، هرمس ادعا می کند که اکثر اقلام از ابتدا تا انتها فقط توسط یک نفر ساخته می شوند ، که قرار است کیفیت و منحصر به فرد بودن محصولات آن را تضمین کند.

در سال 2012 ، نمایندگی های خرده فروشی هرمس سیاست خود را در مورد بازده و مبادله محصولات تغییر دادند. مصرف کنندگان فقط می توانند اقلام را ظرف ده روز پس از خرید و فقط برای یک نوع رنگ دیگر از خرید اصلی مبادله کنند. هیچ گونه مبادله پس از خرید مجاز نیست و بازپرداخت هیچ گاه بدون توجه به داشتن رسید توسط مصرف کننده ارائه نمی شود.

روسری هرمس 

روسری در سال 1937 معرفی شد.  اولین نمونه ، چاپ 70 سانتی متر در 70 سانتی متر از زنان تار سفید رنگ بود که در حال بازی یک بازی محبوب دوره ای بودند ، لوازم جانبی سفارشی به نام “Jeu des Omnibus et Dames Blanche هرمس بر تولید روسری های خود در کل نظارت داشت. خرید ابریشم خام چینی ، ریختن آن به نخ و بافتن آن در پارچه دو برابر قوی تر و سنگین تر از روسری های موجود در آن زمان.

ظرافت و موفقیت هرمس 

طراحان روسری این شرکت سالها صرف ایجاد الگوهای چاپ جدید می کنند که به صورت جداگانه روی صفحه چاپ می شوند. طراحان می توانند بیش از 70،000 رنگ مختلف را انتخاب کنند. با شروع تولید ، یک کارخانه اختصاصی در لیون فرانسه تاسیس شد ، همان سالی که هرمس صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.

ابعاد هرمس معاصر 90 سانتی متر × 90 سانتی متر ، وزن آن 65 گرم است و از ابریشم 250 پیله پروانه توت بافته شده است. دوخت تمام سجاف ها دست دوز است. نقش ها  وسیع هستند ، دو مجموعه روسری ابریشمی در سال به همراه تعدادی چاپ مجدد از طرح های قدیمی تر و چاپ محدود منتشر می شود. و دو مجموعه در سال در ترکیب ترمه/ابریشم معرفی می شود. از سال 1937 ، هرمس بیش از 2000 طرح منحصر به فرد تولید کرده است. نقش های اسب بسیار مشهور و محبوب است. نسخه همه جا Brides de Gala ، که در سال 1957 معرفی شد ، بیش از 70،000 بار تولید شده است. روسری هرمس هر 25 ثانیه در جایی در جهان فروخته می شود. در اواخر دهه 1970 ، بیش از 1.1 میلیون روسری در سراسر جهان فروخته شد.

در پایان باید بگیم که واقعا علاقه ی هرمس به اسب رو نمیشه نادیده گرفت !

در واقع چه چیزی باعث رشد تجارت هرمس با وجود این همه پستی و بلندی شد ؟
لوکس فکر کردن ؟ یا لوکس خواستن ؟ یا زندگی در جریان لوکس شدن 
ممنون از شما برای مطالعه این مقاله  گروه برکه دیزاین 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.