[vc_row][vc_column][vc_column_text]در این مطلب می خواهیم بپردازیم به یکی از مشکلات بزرگی که هر سئو کار یا مدیر وب سایتی با آن روبرو می شود .
ساخته شدن صفحات 404 بسیار برای سایت مضر بوده و موجب کاهش رتبه سایت می شود .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
بی مقدمه بریم سر اصل مطلب و برسیم سر پاسخ سوال ایجاد صفحات 404 به چه دلیل است ؟
پس از آزمون و خطاهای ایجاد شده توسط گروه برکه یکی از بزرگ تریندلایلی که صفحات 404
ایجاد می شوند ، مچ نبودن برچسب ها یا دسته بندی متناسب با محصول یا مطلب ارائه شده می باشد .
این ینی چی ؟
[/vc_column_text][vc_single_image image=”1370″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
هر سئو کاری در ابتدای کار برای بالا بردن یک مطلب و بیش تر و بهتر نشان دادن آن
از برچسب های زیاد و نا متعارف با محصول ایجاد می کند .
دلیل این کار هم نقش گرفتن تفکر اشتباه در ذهن فرد می باشد .
میپرسی چه تفکر اشتباهی ؟
برخی افراد برچسب ها را همانند هشتگ ها می دانند ، و در این باورند که با قرار دادن برچسب ها
همانند هشتگ ها در اینستاگرام مطلب را در گروه و زمینه ی آن مطلب جدا کرده و با اعتبار بیش تری روبرو
خواهند شد .
اما این باور کاملا اشتباه است . البته بهتر است بگیم اشتباه بود .
در گذشته نزدیک و نه پندان دور سئو کار ها برای قرار دادن مطلب خود در صفحه اول و متمایز ساختن مطلب
از برچسب های با کلمات کلیدی بسیار زیاد برای این کار استفاده می نمودند .
این کار انقدر توسط سئو کاران تکراری شد تا گوگل الگوریتم ربات های خود را تغییر داد .[/vc_column_text][vc_single_image image=”1371″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
ربات های گوگل مدتی است که برچسب های تعداد بالا و غیر متعارف با محصول را spam
شناخته و این کار ینی ایجاد برچسب های زیاد و غیر متعارف و از همه مهم تر طولانی موجب
ضعف در سایت شما می شود .
بیایید به این ماجرا کمی با تفکر نگاه کنیم :
[/vc_column_text][vc_single_image image=”1369″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
اما آیا برچسب ها به درد نخورند ؟
پاسخ خیر است . برچسب ها برای کمک به دسته بندی محصول هستند . نه شناسنامه ی
محصول .
این ینی چی ؟
ینی وقتی شما برای یک مطلب ایجاد برچسب می کنید برای آن محصول صفحه می سازید .
این صفحه در گوگل کپی شده با عنوانی که شما در برچسپ ایجاد می کنید .
بیش تر و دقیق تر بخواهیم توضیح دهیم به این نکته میرسیم .
فرض کنید شما دانش آموزید و سر جلسه ی امتحان به امتحان دادن مشغول هستید .
یک صفحه در دست شماست که تا زمانی که به دست معلم نرسیده است فرصت نوشتن
موضوع جزئیات تیترها و ریز کاری ها را دارید .
حال یک شاگرد در مطلب خود تیترها را جدا کرده توضیحات را واضح برای معلم خود نوشته است .
و شخصی دیگر مطلب را دست و پا شکسته و به تیتر ها هم ارجاع درستی نداده است .[/vc_column_text][vc_single_image image=”1372″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
بعد از پایان امتحان شما مطلب را انتشار می دهید . حالا یک صفحه در دست شماست
و آن در ذهن شماست و یک صفحه هم در دست گوگل که معلم شماست و می توانید این برگه را همه جا
جار زده .
در این جا اگر نمره ی شما بالا بوده باشد در سطر بهترین ها قرار می گیرید و شما صفحه اول می شوید و
اگر تقلب کرده باشید و یا از برچسب های اشتباه استفاده کرده باشید توسط معلمتان گوگل جریمه خواهید شد .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
شما با زدن برچسپ صفحه می سازید و این کار هم خوب می تواند باشد و هم بد .
به طور مثال اگر شما از برچسبی استفاده کنید که در مطلبتان از آن استفاده نکرده اید
و مجزا از مطلبتان است ، این کار باعث ساخته شدن صفحه غیر متعارف یا 404 می شود .
به طور مثال شما مطلبی در مورد خواص کیوی نوشته اید و در جست و جوی کلمه ی کلیدی
پر طرفدار خواص میوه ها به خواص موز می رسید و آن را هم در بر چسب ها وارد می کنید .
با این کار گوگل متوجه این کار می ود که می خواهید آن را گول بزنید .
حال به شما یک صفحه 404 ارائه می دهد .[/vc_column_text][vc_single_image image=”1368″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
در مطالب خود سعی کنید از تیترهای متناسب با عنوان بهره ببرید .با این کار
شما آدرس صحیح به ربات های گوگل داده اید .
در مرحله بعد از کلمات کلیدی به جای استفاده در برچسپ ها از آن ها به طور مناسب
و بجا در تیترهای مطالب استفاده نمایید .[/vc_column_text][vc_single_image image=”1373″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
پیش تر گفتیم ظهور این تفکر در ذهن سئو کاران که از برچسب های زیاد با
کلمات کلیدی انباشته می تواند به شما به جای صود ضرر برساند .
حالا ما به شما توصیه می کنیم که در عوان های خود از گوگل ترندز استفاده نمایید که
کاملا رایگان است و کمک شایانی می تواند به شما کند .
استفاده کردن از کلمات کلیدی یعنی از کلمه کلیدی عنوان خود در تیترها استفاده نمایید و
از کلمات کلیدی مشابه در تیتر ها استفاده نمایید .
توجه داشته باشید که در تیترها از عنوان کمک بگیرید برای بهتر دیده شدن ولی در استفاده از
کلمات کلیدی زیاده روی نکنید .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
با ورود به سرچ کنسول یا آنالیزور خود در بخشش پوشش <صفحات مستثنی شده است <404 را
وارد شوید . در این بخش شما صفحات 404 را مشاهده می نمایید .
بعد از شناسایی صفحه مورد نظر صفحه مورد نظر را در صورت تشابه صفحه در سایت می توانید به آن صفحه
ریدایرکت 301 نمایید ، یا از ریدایرکت 410 برای حذف مطلب استفاده نمایید .
با این کار در مدت زمان کوتاهی سایت شما نجات پیدا کرده از صفحات 404 و صفحات مخرب که به سایت شما
ضربه وارد می کند .[/vc_column_text][vc_single_image image=”1367″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_single_image image=”1365″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
ممنون از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بوده اید . از این پس در استفاده
از بر چسب ها دقت بیش تری نمایید و اصلا نگران برچسب های اشتباهی که استفاده کرده اید نباشید .
چرا که گوگل بعد از مدتی این موارد را حذف خواهد کرد .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]