عکاسی و قدرت آن 

عکس‌ها این قدرت را دارند که داستان بگویند، احساسات را درگیر کنند، و الهام بخش باشند
بدون استفاده از حتی یک کلمه.
عکس ها میتوانند تاثیرگذارتر و به یادماندنی تر از هرچیز دیگری باشند
هر عکسی داستان خودش را دارد …

برای بروز شدن با نیاز روزافزون به تصاویر بصری قانع کننده، بازاریابان کمتر به تجهیزات گران قیمت و عکاسی رسمی و بیشتر به گوشی های هوشمند متکی هستند. نه تنها فناوری دوربین های گوشی های هوشمند در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، بلکه امکان ایجاد سریع و مقرون به صرفه تصاویر را فراهم می کند.

 

عکاسی و نورپردازی 

همه کاره در عکاسی نور است!
اجازه دهید نور وجود داشته باشد.
ابتدایی ترین نور، نور طبیعی و محیط است
که میتواند عکسی طبیعی با روشنایی واقعی به ما بدهد.

نور در عکاسی حیاتی ست و تاثیراتی که بر روی عکس میگذارد میتواند پیام نهایی را تغییر دهد.

با اینکه نور طبیعی همیشه بهترین است، اما می‌توانید از سایر چراغ‌های داخلی، شمع‌ها، حتی چراغ قوه گوشی هوشمند نیز استفاده کنید. اما مستقیماً از یک منبع نور روشن عکس نگیرید.
نکته کلیدی این است که چندین منبع نوری ثابت داشته باشید تا به سوژه شما کمک کند واقع گرایانه به نظر برسد.

به زمانی از روز ، یک ساعت بعد از طلوع خورشید و یک ساعت قبل از غروب خورشید ساعت طلایی میگویند. در این بازه زمانی رنگ‌ها گرم‌تر، سایه‌ها بلند‌تر و نور ملایم‌تری به سوژه می‌تابد. این ترکیب یکی از زیباترین نورپردازی‌هایی است که می‌توان برای سوژه‌های انسانی یا سوژه‌های مختلف استفاده کرد.

ترکیب بندی

در عکس از نکات بسیار مهمی ست که رعایت نکردن آن باعث تخریب عکس میشود
گاها عکاس ها قانون شکنی میکنند و ترکیب بندی را از روش صحیح رعایت نمیکنند که این امر نیازمند تجربه ست اما اگر شما ابتدای مسیر هستید از قوانین پیروی کنید

در ترکیب بندی اعداد فرد حسشان بهتراست اجسام با تعداد فرد مسیر دید راحت تری دارند
تا زوج اولین ترکیب بندی ایجاد تقارن و تعادل است که انسان اجسامی که دارای تقارن هستند را به راحتی میبیند
در این مورد اهمیت سوژه بسیار بالا میرود وقتی در مرکز قرار بگیرد

قانون یک سوم

زمانی که نمیخواهیم از تقارن و تعادل استفاده کنیم

در این مورد کادر را با خطوط عمودی و افقی به ۹ قسمت تقسیم میکنیم
سوژه را در امتداد خطوط میگذاریم
در این تصویر بیننده حس بهتری از عکسها میگیرد
برای سوژه‌هایی که حالت نقطه‌ای دارند این روش بسیار مناسب است

مثلث طلایی

در این روش سوژه را روی طلاقی خطوط میگذاریم
بسیار کاربردی و‌یک ترکیب بندی حرفه‌ای برای عکاسی تبلیغاتی است .

مارپیچ طلایی

سوژه اصلی در انتهای مارپیچ قرار میگیره و المان‌های دیگر روی مارپیچ  این ترکیب بندی در طبیعت بسیار مشهود است

مثلثی

یک مثلث در تصویر قرار میدهیم و سوژه را متناسب با آن در مثلث قرار میدهیم

اندازه سوژه

در عکاسی بسیار مهم و پر معناست
سوژه‌ای که برایمان اهمیت دارد را بزرگتر از بقیه اجسام قرار میدهیم تا اهمیت آن درک شود

برای اجسام کم اهمیت تر آن را در پس زمینه و دور تر قرار میدهیم

ایجاد عمق میدان

میتوان با درنظر گرفتن اهمیت سوژه عمق میدان را تغییر داد
عمق میدان به پیش زمینه، میان زمینه و پس زمینه تقسیم میشود

با در نظر گرفتن سوژه اصلی در میان زمینه عمق میدان خوبی میتوان ایجاد کرد.
تمامی موارد با داشتن تجربه تغییر خواهند کرد
از قانون به پشنهاد…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *